Bijnieruitputting behandeling


Bijnieruitputting behandeling

Bijnieruitputting behandeling

Natuurlijk uitgeputte bijnieren herstellen

Wat is de bijnieruitputting en hoe kun je het natuurlijk behandelen?

  • Bijnieruitputing is ook beschrijven als overwerkt, gestresst, overspannen, chronische vermoeidheid of totale uitputting.
  • Lange perioden van stress of chronische aandoeningen en ziektes zijn de primaire oorzaak van uitgeputte bijnieren!

Mijn eigen ervaring met de bijnieruitputting

Als 23 jarige had ik een persoonlijke ervaring gehad met de bijnieruitputting. Alleen wist ik niet wat ik had en werd het niet zodanig door de arts herkend. Het was niet gemakkelijk om ervan af te komen en duurde te lang.

In de reguliere geneeskunde herkennen ze bijnieruitputting niet. Wat is de bijnieruitputting eigenlijk? – De bijnieren zijn uitgeput door stress, ziekte enz en de productie van hormonen zoals cortisol en DHEA is laag.

Door mijn eigen ervaring en opgebouwde kennis heb veel mensen kunnen helpen met om de uitgeputte bijnieren te herstellen.

Werk met iemand die ervaring en verstand van heeft.

Ben je klaar met vermoeidheidsklachten? Bereik jouw doel samen met mij en maak een afspraak om te bepalen wat de allerbeste strategie voor jou is.

Dietist. Vermoeidheid specialist
Drs. Elena K. Orthomoleculaire specialist . Bijnieruitputting behandeling

Waarom ben ik altijd moe? Hoe kun je je uitgeputte bijnieren herstellen?

uitgeputte bijnieren herstellen

uitgeputte bijnieren herstellen

Waarom ben ik altijd zo moe?

  • Een van de meest gestelde vragen die mensen me stellen is: “Waarom ben ik altijd zo moe?” Als je ooit dezelfde gedachte hebt gehad, wil ik wijzen op een gebied dat vaak over het hoofd wordt gezien.

Ik heb het over voedingsallergie en intolerantie, bacterien in jouw darmen en het werking van jouw darmen.

  • Kun je nuttige voedingsstoffen opnemen uit het voedsel?
  • Krijg je energie na het eten of juist niet?
  • Kun je vetten en koolhydraten verteren?
  • Heb je last van jeuk of huiduitslag?
  • Hoe is het met je immuunsysteem, ben je vaak ziek?

Dit alles kan een bijdrage zijn aan jouw vermoeidheid en soms ook depressieve klachten.

Wat is de behandeling van de uitgeputte bijnieren? Doe een test.

bijnieruitputting test

Bijnieruitputting test

uitgeputte bijnieren herstellen

  • Om een juiste behandeling te kiezen het is ook handig om te weten in welke fase van uitputting zit je. Daarvoor wordt een vragenlijst gebruikt en/of een laboratoria onderzoek:

Zoek hulp bij een deskundige

  • Vraag vrijblijvend een vragenlijst voor de bijnieruitputting.  
  • Lukt het niet dit alleen te verwerken neem dan contact met me op
  • Alle consulten worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed
  • Begeleiding online via Skype of whatsapp is mogelijk dus een afstand is geen probleem meer! 

Dietist. Vermoeidheid specialist
Drs. Elena K. Bijnieruitputting behandeling

Hoe kan ik mijn uitgeputte bijnieren herstellen?

In 3 stappen kun je je uitgeputte bijnieren te herstellen

De bijnieruitputting behandeling gaat uit van het verminderen van stress op je lichaam en je geest, het elimineren van toxines, het vermijden van negatief denken, en het aanvullen van je lichaam met gezonde voeding en positieve gedachten.

Stap I. Bijnieruitputting Dieet

  • Voeding  is een grote factor bij het bijnier herstel.
  • Er zijn een aantal voedingsmiddelen die bijnierfunctie kunnen ondersteunen. Ze helpen om meer energie te creeren en sneller te herstellen. 
  • Maar eerst moet je beginnen met het verwijderen van de middelen die lastig zijn om te verteren.
  • Vermijd ook giftige stoffen of chemicaliën in jouw omgeving.

Bijnieruitputting behandeling arts

Bijnieruitputting natuurlijke behandeling

bijnieruitputting test

Bijnieruitputting Dieet. Voedingsmiddelen te vermijden bij de uitgeputte bijnieren

  • Cafeïne: Dit kan interfereren met uw slaapcyclus en maken het moeilijk voor je bijnieren te herstellen. Als u koffie of een cafeïnehoudende drank moet drinken, dan is een beperkte hoeveelheid in de ochtend voor de middag.
  • Suiker & zoetstoffen: Inclusief vermijden van hoog fructose maïs siroop en ook kunstmatige zoetstoffen. Vermijd suikerhoudende voedingsmiddelen, granen, snoep, enz. Wees ervan bewust dat suiker een additief is in veel brood, kruiden en dressings. Geen wit brood of broodjes. Probeer zoveel extra suiker als mogelijk te voorkomen. Gebruik rauwe honing of stevia als een alternatief.
  • Verwerkte magnetron voedingsmiddelen: Allereerst de magnetron heeft zijn eigen gevaren. Bovendien de meeste magnetron voedingsmiddelen hebben veel conserveringsmiddelen en toevoegingen die moeilijk te verteren zijn. Dat kost je lichaam extra energie. Probeer zoveel mogelijk jouw eten zelf te maken.
  • Gehydrogeneerde oliën: plantaardige oliën zoals soja-, koolzaadolie- en maïsolie zeer inflammatoir wat kan leiden tot bijnierontsteking. Niet inbakken! Voor bakken gebruik alleen goede vetten, zoals kokosolie, olijfolie, biologische boter of ghee. Ze kunnen tegen hoge temperatuur en verliezen hun eigenschappen niet.

Bijnieruitputting Dieet. Voedingsmiddelen te gebruiken om bijnieren helpen te herstellen

Voeg toe nutriëntrijke voedingsmiddelen die gemakkelijk te verteren en hebben genezende kwaliteiten. De top superfoods voor bijnieren zijn onder andere:

  • Kokosnoot en kokosolie
  • Olijven
  • Avocado
  • Kruisbloemige groenten (bloemkool, broccoli, spruitjes, etc.)
  • Vette vis, bijv. – wild gevangen zalm
  • Kip en kalkoen
  • Noten, zoals walnoten en amandelen
  • Zaden, zoals pompoen-, chia-, en lijnzaden
  • Maca
  • Kelp en zeewier
  • Keltisch of Himalaya zeezout

Stap II. Bijnieruitputting behandeling. Natuurlijk

Voedingssupplementen gebruik om uitgeputte bijnieren te herstellen

  • Ashwagandha
  • Holy basil
  • Fish oil (EPA/DHA)
  • Magnesium
  • Vitamin B5
  • Vitamin C
  • Vitamin D3
  • Zinc

bijnieruitputting symptomen test

Stap III. Stress verminderen om uitgeputte bijnieren te herstellen

De laatste en belangrijkste sleutel tot het herstel van jouw bijnierfunctie is om je geest en stress behoeften te behandelen. Besteed aandacht aan je lichaam!

uitgeputte bijnieren herstellen
voldoende rust om uitgeputte bijnieren te herstellen

Meer rust momenten

  • Rust als je moe bent zoveel mogelijk
  • Slaap 8-10 uur per nacht
  • Vermijd laat opblijven en verblijven op een normale slaapcyclus. Ideaal na bed te gaan tot 22 uur
  • Lachen en iets leuks doen elke dag
  • Werk aan relationele stress te minimaliseren
  • Eten op een regelmatige cyclus en voedsel te verminderen van suiker en cafeïne
  • Oefening (zelfs matige lichaamsbeweging en wandelen kan helpen)
  • Vermijd negatieve mensen en zelf praten
  • Neem de tijd voor jezelf (iets ontspannen te doen)
  • Zoek steun voor elke traumatische ervaringen

Probeer de negatieve gedachten over jezelf en anderen te minimaliseren. Het is belangrijk om rond positieve mensen te zijn en blijf positief over jezelf!

Let op: door een chronische ziekte of een aandoening wordt je lichaam meer uitgeput. Zoek een deskundige voor hulp!

Wat is een holistische & orthomoleculaire therapie?

Als iemand chronische aandoeningen heeft, vaak ziek en/of chronisch moe is, dan heeft het geen zin om symptomen te bestrijden.

In mijn praktijk kijken we dieper naar bijvoorbeeld voeding, darmendarmflora en hormonale storingen. Daarom zijn laboratorium onderzoeken en uitgebreide vragenlijsten onmisbaar in onze orthomoleculaire therapie.

Heeft u een auto-immuunziekte? Heeft u last van de darmen? Wilt u meer energie? Of gewoon vragen stellen aan een deskundige?

Neem dan contact met mij of stuur een email voor een uitgebreide vragenlijst naar info@slimlinelimburg.nl

orthomoleculair arts
Drs Elena Karnaukhova
Gezondheidswetenschapper
Voeding & Orthomoleculaire geneeskundige
Maastricht regio



','' ); } ?>