9 Dagen detox voor Uw lever

lever detox

Lever is het grootste multitasking orgaan en heeft een ongelooflijk belangrijke invloed op hoe u uw voelt.

Functies van de lever:

  • Afbraak en eliminatie van gifstoffen, medicijnen en overtollige hormonen.
  • Het balanceren van uw bloedsuikerspiegel.
  • Gal produceren, die vet en cholesterol helpt te verteren en vitale voedingsstoffen  opslaat. Het is de ongelooflijke held van uw gezondheid dus waarom zou u uw lever geen 9-daagse vakantie geven? In ruil daarvoor krijgt u een gezond nieuwjaar!

Wat kunt u verwachten na dit kuurtje?

  • Verhoogde energie en vitaliteit 
  • Mooiere huid
  • Geen spijsverteringsklachten
  • Regelmatige stoelgang
  • Frisse adem
  • Helderdere sinussen
  • Minder infecties
  • Helderdere ogen
  • Scherpere geest

Zullen we beginnen?

Dag 1 (Blijf volgen tot en met dag 9)

Gluten. Begin met gluten te vermijden. Het is bewezen dat gluten vooral gliadine (eiwit van tarwe), een irriterende werking kunnen hebben op de darmen.  Geef u darmen een moment van rust door geen  brood, pizza, commercieel gemaakte cakes, koekjes, gebak en pasta te eten. Controleer daarbij ook de etiketten van alle andere commercieel gemaakte voedingsmiddelen op de aanwezigheid van tarwe en vermijdt ook deze voedingsmiddelen. Koop in plaats daarvan alternatieven die geen tarwe en gliadine bevatten, zoals haver, bruine rijst, rijstwafels, quinoa, maïs, gierst of boekweit.

 

Dag 2 Melk.

Als ik je vertelde dat ik op 49-jarige leeftijd borstvoeding gaf van een andere diersoort, zou je dan denken dat ik raar was?

Wij volwassen mensen zijn gewoon niet bedoeld om melk te drinken en jij helpt Detox je lichaam door een pauze te houden van melkproducten van dierlijke bronnen zoals  kaas, room, boter, ijs, yoghurt en wei of caseïne op het etiket . Koop in plaats daarvan rijst, amandel, kokosnoot of quinoa-melk, kokosnoot- of pompoenzaadboter, of tahini- of soja-room (of maak het zelf met fijngemalen cashewnoten en water), of een noot of zaadboter.

 

Dag 3

Slechte vetten.

Neem een ​​pauze van al het vlees, alle gefrituurde etenswaren (inclusief groenten, frites en chips), alle bewerkte voedingsmiddelen met gehydrogeneerde (of gedeeltelijk gehydrogeneerde) oliën, commerciële mayonaise en alle margarines en smeersels. Vervang met essentiële vetten van vis (maar niet van gefrituurde vis), eieren, olijfolie, rauwe noten en zaden, en notenboter en olien. Kook niet met hen! Als u van plan bent olie te gebruiken tijdens het koken, gebruik dan alleen olijfolie of kokosvet, samen mengen is ook prima.

 

Dag 4. Cafeïne.

Cafeïne wordt door het lichaam als een toxine behandeld. Gun jezelf een pauze van koffie, zwarte thee, cola’s en dieet-cola’s, Red Bull en andere cafeïnehoudende dranken. Verminder koffie tot een maximum van één kop per dag voor het begin van de detox anders zou je een hevige hoofdpijn kunnen krijgen terwijl je lichaam ontgift. Vervang door maximaal twee zwakke kopjes groene thee, rooibos, kruidenthee of water. Blijf af van de cafeïnevrij.

Dag 5. Alcohol.

Alcohol is de vijand van de lever. Geef je lever een volledige pauze. Vervang alcohol door tonic water of organisch druivensap in een wijnglas, zodat je je voelt (en eruitziet) alsof je een alcoholische drank drinkt.

Een must!

Dag 6. Drinken.  

detox met water

Drink elke dag 8 glazen water, ideaal gefilterd of gebotteld natuurlijk mineraalwater. Het is fijn voor je spijsvertering  als je twee keer per dag een mok warm water drinkt met het sap van een citroen, 2-3 t.l. Dit bevordert de galstroom waardoor giftige stoffen worden verwijderd. Voor het beste resultaat drink deze op de nuchtere maag.

 

Dag 7. Eet elke dag de vijf grote superfoods

Dit zijn zaden:  pompoenpitten,  zonnebloempitten,  sesamzaden, lijnzaad en chiazaad. Die bevatten de omega-3 en omega-6 essentiële vetten om beschadigde celmembranen te helpen herstellen. Ze zijn ook rijk aan mineralen en antioxiderende enzymen die nodig zijn voor de ontgifting.

 

Dag 8. – wordt gevolgt

 


Wilt u professioneel hulp?

Gratis consult van 30 minuten

Contact Opnemen