Fibromyalgie Natuurlijk Behandelen

 

 

 

Wat is fibromyalgie?

Fibromyalgie is wijdverspreid spierpijn zonder specifieke oorzaak. Om een diagnose te stellen, moet pijn in ten minste 11 van 18 specifieke trigger-punten zijn.

Deze characteristic pijn kan gepaard gaan met:

  • vermoeidheid
  • hoofdpijn
  • moeite met slaap
  • angst en depressie

Vrouwen in de leeftijdsgroep van 20 tot 50 zijn het meest waarschijnlijk te lijden aan fibromyalgie.

 

Enkele mogelijke oorzaken van fibromyalgie:

  • allergie chemicaliën en levensmiddelen
  • virussen
  • hormonale storing
  • slechte spijsvertering, verkeerde darmflora
  • candida overgroei
  • wervelkolom afwijkingen
  • stress of neurotransmitter tekort

De beste punt om te beginnen om de symptomen te verbeteren is het fibromyalgie dieet van specifieke anti-inflammatoire voedingsmiddelen.

 

Het Fibromyalgie Dieet

Het fibromyalgie dieet bestaat voornamelijk uit het eten van fruit, groenten, noten, gekiemde zaden en biologische wilde vlees. Hier zijn de top voedingsmiddelen om fibromyalgie te genezen.

  • Groene bladgroenten –  bevatten essentiële mineralen zoals magnesium, voor een optimale gezondheid en welzijn.
  • Clean mager eiwit – helpt spieren en weefsels te behouden energie en goede werking.
  • Gefermenteerde levensmiddelen en gekweekte zuivel – probiotische voedingsmiddelen zoals yoghurt, kefir of zuurkool helpen voorkomen candidiasis, een oorzaak van fibromyalgie.
  • Omega-3 vetten – helpen ontsteking  te verminderen en kan pijn geassocieerd met fibromyalgie te verminderen.
  • Antioxidanten, zoals vitamine A, C, E – fruit, groenten en kruiden zijn krachtige bronnen tegen deze ziekte.

 

Voedingsmiddelen te vermijden

 

Gluten – kan leiden tot auto-immune problemen, is pro-inflammatoire en kan fibromyalgie nog erger te maken. Uit deze studie bleek dat de eliminatie van gluten de potentie heeft om de symptomen van fibromyalgie te verbeteren (meer lezen). 

Gluten kan SIBO en lekkende darm veroorzaken en SIBO en lekkende darm kunnen gluten en andere voedselintoleranties veroorzaken.

 

Elke potentiële voedselallergeen – probeer om te bepalen voor welk voedsel u allergisch bent en elimineren die uit uw dieet. Een eliminatiedieet is een zeer effectieve manier om voedselintoleranties te bepalen. Voorkomende allergenen: gluten, schelpdieren, zuivel, en pinda’s.

Suiker – verhoogt pijn en ontsteking.

Bewerkte voedingsmiddelen of voedingsmiddelen met additieven – deze voedingsmiddelen bevatten chemische stoffen die uw toestand nog erger zal maken.

Teveel alcohol en cafeïne – kan leiden tot een gebrek aan mineralen en uitdroging.

 

Top 5 Natural Fibromyalgie voedingssupplementen

Hier zijn de beste supplementen en natuurlijke remedies voor fibromyalgie:

1. Magnesium (500 mg per dag)
Fibromyalgie is gekoppeld aan een mineraal tekort. Het helpt ook ontspannen de zenuwen en spieren.

2. Visolie (dagelijks 1000 mg)
De anti-inflammatoire eigenschappen van visolie helpt pijn te verminderen

3. Vitamine D3 (5,000IU dagelijks)
Vitamine D-deficiëntie kan auto-immuunziekten verergeren.

4. D-Ribose (5g 3x daags)
Helpt verlichten van de symptomen van fibromyalgie door het verbeteren van cellulaire energie.

5. Rhodiola en Ashwagandha (500-1000 mg per dag)
Adaptogen kruiden helpen bij het verbeteren metabolische functie en stress te verminderen.

 

Lifestyle Remedies om symptomen van fibromyalgie te verlichten:

Veranderen van dagelijkse gewoonten kunnen fibromyalgie symptomen  verbeteren.   Verminder stress.  Denk aan lichaamsbeweging en chiropractische zorg die helpen om de spierspanning te verminderen.

Iemand met fibromyalgie of een chronische ziekte moet eerst de functie van zijn darmen verbeteren en lever en nieren ontgiften.

 

Emotionele Counseling:

Veel mensen met fibromyalgie zijn gegaan door emotionele trauma en begeleiding kan sterk verbeteren van herstel. Ontspannende activiteiten kunnen verhogen genezing.

 

Voor een professioneel advies neem contact met ons op